forum.nowasol.org - niezależne forum nowosolskie
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Piątek, 03/05/24, 14:00:36

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukaj:     Szukanie zaawansowane
15948 wiadomości w 595 wątkach, wysłana przez 2 Użytkowników
Najnowszy użytkownik: ef
Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
forum.nowasol.org - niezależne forum nowosolskie  |  Nowa Sól  |  Aktualności  |  Wyślij odpowiedź ( Odp: ROWEROWYM SZOWINISTOM STOP )

Wyślij odpowiedź

Uwaga: W tym wątku nie pisano od 120 dni.
Jeżeli nie masz pewności, że chcesz tu odpowiedzieć, rozważ rozpoczęcie nowego wątku.
Nazwa wyświetlana:
Email:
Temat:
Ikona wiadomości:

Weryfikacja:
Aby walczyć ze spamem, odpowiedz na pytanie: Jesteś człowiekiem?:

Skróty: naciśnij alt+s aby wysłać wiadomość, alt+p aby ją podejrzeć


Podgląd wątku

Wysłany przez: kierowiec
« : Niedziela, 16/08/09, 22:38:58 »

Ależ dzięki przenajpotężniejbardzowielkie za wyczerpujący opis
pielęgnacji kółek w niektórych rowerkach.
Wysłany przez: ef
« : Niedziela, 16/08/09, 08:02:46 »

Kłopotów nie ma, jeżeli jest właściwa pielęgnacja ;)

Gładka skóra
Po pierwsze wilgotną ściereczką lub miękką szczotką należy dokładnie zmyć z wierzchu obuwia i podeszew wszelkie zabrudzenia oraz warstwę starej pasty do butów. Jeśli buty zimowe posiadają zacieki z soli – warto do ciepłej wody dodać nieco detergentu.

Kiedy skóra wyschnie należy je wypastować. Pasty samonabłyszczające nie mają tak dobrego działania na skórę buta, jak pasty do pucowania. Te pierwsze t ow dużej mierze farba, nadająca butom kolor, lecz nie impregnująca ich od temperatury, wody i zabrudzeń. Warto czytać informacje umieszczone na opakowaniu butów oraz past. Dobra pasta to taka, która dostosowana jest do rodzaju skóry, koloru buta i zabezpiecza but przed czynnikami pogodowymi – deszczem, śniegiem, słońcem oraz kurzem i brudem.

Pucowanie czyli froterowanie buta powinno zabierać 15 minut czasu – na każdy but! Świetnie posłuży do tego miękka, bawełniana ściereczka lub szczotka z miękkiego włosia. Froterowanie najlepiej wykonywać jest energicznymi, kolistymi ruchami.

Ostatni etap to ułożenie butów. Producenci zalecają stosowanie po czyszczeniu i pastowaniu – prawideł, które zabezpieczają but przed deformacją pochodzącą od wilgoci i użytkowania, jednak wiemy dobrze, że but dostosowany do kształtu naszej nogi jest znacznie wygodniejszy niż nowy. Prawidła zabezpieczą but przed deformacją i wydłużą jego żywotność, choć może się to lekko odbić na naszych stopach.

Skóra lakierowana
Przede wszystkim – usunąć zabrudzenia wilgotną ściereczką. Lakierowanych butów nie pastujemy, bo już posiadają one połysk od lakieru (pasta mogłaby ów lakier uczynić matowym). Obuwie takie powinno się natłuszczać specjalnie do tego celu przeznaczonym kremem (krem do skóry lakierowanej), który następnie powinien być wtarty w but i polerowany, dokładnie tak, jak podczas froterowania po pastowaniu. Najlepsza do tego celu jest ściereczka flanelowa.

Zamsz i welury
Szczotkuje się je na sucho specjalną szczotką, która ma usunąć z wierzchu i od spodu wszelkie zabrudzenia. Impregnaty w aerozolu w kolorze wierzchu lub bezbarwne powinny uczynić but odświeżonym i odpornym na zewnętrzną wilgoć. Impregnatu w aerozolu mają skłonność do przyciemniania obuwia z jasnych skór, jednak w żadnym razie nie poleca się stosowania past i kremów!

Satyna i materiały tekstylne
W pierwszym rzędzie szczotkowanie, które ma usunąć zabrudzenia i nieczystości. Szczotkowanie takie należy wykonać na sucho, butów z satyny i tekstyliów nie powinno się prać. Następnie należy wykorzystać środki w aerozolu do ożywiania kolorów i czyszczenia powierzchni buta. Środki takie występują często pod postacią rozmaitych pianek, nakładanych na but i pozostawianych do wchłonięcia.
Wysłany przez: kierowiec
« : Sobota, 15/08/09, 21:28:42 »

To w razie kłopotów z kołami zamiast do wulkanizatora
jedziesz do szewca?? :D
Wysłany przez: ef
« : Sobota, 15/08/09, 19:39:27 »

Na takim  :E
Wysłany przez: kierowiec
« : Sobota, 15/08/09, 12:46:24 »

Na takim rowerku rowerujesz?
Wysłany przez: ef
« : Środa, 12/08/09, 12:40:11 »

Niektórzy mają chyba mniemanie, że są nieśmiertelni wśród aut. Codziennością jest dla nich skręcanie w lewo bez obejrzenia się za siebie, czy chociaż zasygnalizowaniu tego wyciągniętą ręką. To dzięki rowerzystom jazda autem staje się bardziej interesująca i trzymająca w napięciu. Z rowerami nie ma nudy ;) Czym osobnik na rowerze starszy, tym odważniejszy. Aż dziw, że dożyli takiego wieku!

Mimo wszystko.. pozdrawiam. Też roweruję ;)

Wysłany przez: kierowiec
« : Środa, 12/08/09, 12:07:55 »

Szedłem sobie dzisiaj ulicą Nowej Soli i o mało nie zostałem przejechany przez kobietę na rowerze.
Hamowała w ostatniej chwili, jechała z tyłu i jej nie widziałem.
Zwymyślała mnie , bo tu jest ścieżka rowerowa.
Chwilę po tym zdarzeniu potrącił mnie facet na rowerze.

MAM DOŚĆ.

Chodnik jest dla pieszych a rowery są na nim dopuszczone do ruchu warunkowo.
Precyzuje to Artykuł 33 Prawa o Ruchu Drogowym, który w punkcie 1 mówi:
" Kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub z drogi dla rowerów i pieszych. Kierujący rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym."

ZACHOWAĆ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ I USTĘPOWAĆ MIEJSCA PIESZYM!!!

ZACHOWAĆ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ I USTĘPOWAĆ MIEJSCA PIESZYM!!!

ZACHOWAĆ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ I USTĘPOWAĆ MIEJSCA PIESZYM!!!

ZACHOWAĆ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ I USTĘPOWAĆ MIEJSCA PIESZYM!!!

ZACHOWAĆ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ I USTĘPOWAĆ MIEJSCA PIESZYM!!!

ZACHOWAĆ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ I USTĘPOWAĆ MIEJSCA PIESZYM!!!

ZACHOWAĆ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ I USTĘPOWAĆ MIEJSCA PIESZYM!!!

Mam nadzieję, że dotrze to do rowerowych oszołomów.
Wysłany przez: kierowiec
« : Środa, 12/08/09, 11:56:23 »

 :<
stomatolog nowa sól
Kompleksowa rejestracja pojazdów, tłumaczenia, akcyza
Ubezpieczenia Zielona Góra
Akcyza za auto, akcyza przez internet
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!